Επιλογές

Νέες Ασκήσεις ΑΟΘ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Η Ένωση Οικονομολόγων Εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΕΟΕΔΕ) σε σχέση με τα θέματα των πανελλήνιων εξετάσεων του μαθήματος «Αρχές Οικονομικής Θεωρίας» κατέληξε στις ακόλουθες παρατηρήσεις:
Τα θέματα δεν είναι κλιμακούμενου βαθμού δυσκολίας, ώστε να αξιολογηθεί το πραγματικό επίπεδο γνώσεων των εξεταζόμενων και να ελεγχθεί η κριτική τους ικανότητα, σε ένα μάθημα αυξημένης βαρύτητας στον Προσανατολισμό Οικονομίας και Πληροφορικής.
Το εύρος των θεμάτων είναι περιορισμένο, κυρίως εξαντλείται στο πρώτο, τρί-το και τέταρτο κεφάλαιο της διδακτέας ύλης, με επιδερμικές αναφορές στα άλλα κεφάλαια και με αποτέλεσμα να μην εξετάζονται θεμελιώδεις οικονομι-κές γνώσεις της διδακτέας ύλης.
Η έκταση των θεμάτων είναι τέτοια που δεν δημιουργεί κανένα πρόβλημα, στα χρονικά όρια που υπάρχουν για τους εξεταζόμενους.
Τα θέματα έχουν ορισμένες ασάφειες και ατελείς διατυπώσεις. Πιο συγκεκρι-μένα στο ερώτημα Γ4 «Να χαρακτηριστούν, χωρίς υπολογισμούς, οι συνδυασμοί ποσοτήτων παραγωγής των δύο αγαθών που βρίσκονται ανάμεσα στις δύο κα-μπύλες, σε σχέση με την αρχική και τη νέα Καμπύλη Παραγωγικών Δυνατοτήτων της οικονομίας» δεν αναφέρεται το κριτήριο με βάση το οποίο θα γίνει ο χαρακτηρισμός. Προφανώς εννοούν οι συντάκτες την οικονομική σημασία ως κριτήριο και όχι τη χωροταξική, δηλαδή δεξιά ή αριστερά της ΚΠΔ.
Στο ίδιο ερώτημα, η απάντηση της ΚΕΕ είναι: «Για τους συνδυασμούς που βρί-σκονται ανάμεσα στις δύο καμπύλες ΚΠΔ: σε σχέση με την αρχική είναι ανέφικτοι (βρίσκονται εκτός της ΚΠΔ). Σε σχέση με τη νέα ΚΠΔ είναι εφικτοί- όχι άρι-στοι(βρίσκονται κάτω από την ΚΠΔ)». Επισημαίνουμε ότι η λέξη άριστος προσ-διορίζει ποιοτικά χαρακτηριστικά, ενώ η λέξη μέγιστος προσδιορίζει ποσοτικά και είναι αυτή που χρησιμοποιείται στη θεωρία της ΚΠΔ.
Στο ερώτημα Δ4 «ποια επίδραση θα έχει στην καμπύλη προσφοράς της επιχείρησης καθεμιά από τις παρακάτω μεταβολές; α) αύξηση του εργατικού μισθού. β) βελτίωση της τεχνολογίας παραγωγής», η απάντηση στο α) είναι μετατόπιση της καμπύλης προσφοράς αριστερά και στο β) είναι μετατόπιση της καμπύλης προσφοράς δεξιά. Επομένως δεν είναι απαραίτητη η αιτιολόγηση της μετατόπισης η οποία δίνεται στις ενδεικτικές απαντήσεις της ΚΕΕ, γιατί το ερώτημα δεν τις ζητάει.

ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
Παντελής Τέντες

Από το Υπουργείο Παιδείας ανακοινώνεται ότι με Υπουργική Απόφαση καθορίστηκε το πρόγραμμα των πανελλαδικών εξετάσεων 2018. Για τη σχετική Υπουργική Απόφαση πατήστε εδώ. 

Η Ένωση Οικονομολόγων Εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΕΟΕΔΕ) σε σχέση με τα θέματα των πανελλήνιων εξετάσεων του μαθήματος «Αρχές Οικονομικής Θεωρίας» κατέληξε στις ακόλουθες παρατηρήσεις:   

  • Το εύρος των θεμάτων είναι τέτοιο, ώστε εξετάζονται θεμελιώδεις οικονομικές γνώσεις από όλα τα κεφάλαια της εξεταστέας ύλης.
  • Η έκτασή των θεμάτων είναι τέτοια που δεν δημιουργεί κανένα πρόβλημα, στα χρονικά όρια που υπάρχουν, στους καλά προετοιμασμένους μαθητές.
  • Τα θέματα είναι κλιμακούμενου βαθμού δυσκολίας που μπορούν να ανταπεξέλθουν οι καλά προετοιμασμένοι μαθητές.
  • Τα θέματα είναι επιστημονικά τεκμηριωμένα και σαφή ως προς την διατύπωση.
  • Ο συνδυασμός των γνώσεων από διαφορετικά κεφάλαια απαιτεί οι μαθητές να αξιοποιήσουν την κρίση τους για να οδηγηθούν σε συμπεράσματα.

Εν κατακλείδι, η Ένωση Οικονομολόγων Εκπαιδευτικών θεωρεί ότι τα θέματα του μαθήματος «Αρχές Οικονομικής Θεωρίας» είναι αρκετά καλά, κλιμακούμενης δυσκολίας και εύκολα προσεγγίσιμα από καλά προετοιμασμένους μαθητές, καλύπτουν μεγάλο μέρος της ύλης και εξετάζουν σημαντικές οικονομικές γνώσεις, η έκτασή τους είναι τέτοια που δεν δημιουργεί κανένα πρόβλημα επεξεργασίας στα χρονικά όρια που υπάρχουν, είναι σαφή ως προς τη διατύπωση και δεν απαιτούν απομνημόνευση, αλλά ελέγχουν ουσιαστικά τις γνώσεις και την κριτική ικανότητα.  

ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ

Παντελής Τέντες

Σας γνωστοποιούμε ότι η Ένωση Οικονομολόγων Εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σε συνεργασία με τη Σχολή Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών διοργανώνει ημερίδα με θέμα: «Μεθοδολογία και Διδασκαλία των Οικονομικών-Κοινωνικών-Ιστορικών Επιστημών, ως Διακριτών Επιστημονικών Αντικειμένων στο Σχολείο». Η ημερίδα θα πραγματοποιηθεί στις 12 Οκτωβρίου 2016 στην Αθήνα, στο κεντρικό κτίριο του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, αίθουσα Αργυριάδη (Πανεπιστημίου και Ρήγα Φεραίου), και ώρες 09.30-15.00. Την ημερίδα μπορούν να παρακολουθήσουν, χωρίς δαπάνη για το δημόσιο, εκπαιδευτικοί κλάδου ΠΕ09 των Δ/νσεων Δ/θμιας Εκπ/σης Α΄, Β΄, Γ΄, Δ΄ Αθήνας και Ανατ. Αττικής. Παρακαλούνται οι Διευθυντές των σχολικών μονάδων να διευκολύνουν τους εκπαιδευτικούς που επιθυμούν να συμμετάσχουν στην ημερίδα, αναδιαμορφώνοντας το Ωρολόγιο Πρόγραμμα των σχολικών μονάδων, ώστε να μην παρακωλύεται η εκπαιδευτική διαδικασία.

esos.gr

Καθημερινή Ηλεκτρονική Εφημερίδα για την Παιδεία
  • Υπουργείο παιδείας Η τοποθέτηση των ρολών ασφαλείας στις εξόδους του κτηρίου του υπουργείου Παιδείας, βάζει σε κίνδυνο τους 2.000 εργαζόμενους στην Κεντρική Υπηρεσία του υπουργείου Παιδείας. Σύμφωνα με τον Σύλλογο των Υπαλλήλων του υπουργείου:   Την Παρασκευή 15 Φεβρουαρίου το ρολό που έχει τοποθετηθεί στην έξοδο, δίπλα από τον παιδικό σταθμό, ενεργοποιήθηκε χωρίς προειδοποίηση. Τη  Δευτέρα 18 Φεβρουαρίου το ρολό  ήταν  ακόμα κατεβασμένο, κλείνοντας την κύρια έξοδο κινδύνου. Σε περίπτωση εκτάκτου ανάγκης, τονίζει ο Σύλλογος, θα είναι αδύνατη η διαφυγή των δύο

    ...

Πανελλαδικές

Ωρολόγια Προγράμματα

Top
Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώσουμε τον ιστότοπό μας. Συνεχίζοντας τη χρήση αυτού του ιστότοπου, δίνετε τη συγκατάθεσή σας για τη χρήση των cookies. More details…