Επιλογές

Νέες Ασκήσεις ΑΟΘ

Ο υπουργός Παιδείας προανήγγειλε, ως σκέψη, από την επόμενη σχολική χρονιά 2019-20 τα μαθήματα στα Λύκεια να ξεκινούν στις 9 το πρωί

Για πολλές δεκαετίες το σχολείο παρείχε ολόκληρο το περιεχόμενο της γνώσης μιας επιστήμης, εναρμονισμένο με το ηλικιακό, νοητικό επίπεδο των μαθητών, το οποίο διεκπεραιωνόταν μέσα από διακριτά-αυτοτελή μαθήματα επιστήμες υπήρχε, δηλαδή, αντιστοιχία επιστήμης και μαθήματος. Το Πρόγραμμα Σπουδών του Λυκείου έχει αλλάξει σημαντικά τα τελευταία χρόνια στην κατεύθυνση της διαθεματικής προσέγγισης.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Η Ένωση Οικονομολόγων Εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΕΟΕΔΕ) σε σχέση με τα θέματα των πανελλήνιων εξετάσεων του μαθήματος «Αρχές Οικονομικής Θεωρίας» κατέληξε στις ακόλουθες παρατηρήσεις:
Τα θέματα δεν είναι κλιμακούμενου βαθμού δυσκολίας, ώστε να αξιολογηθεί το πραγματικό επίπεδο γνώσεων των εξεταζόμενων και να ελεγχθεί η κριτική τους ικανότητα, σε ένα μάθημα αυξημένης βαρύτητας στον Προσανατολισμό Οικονομίας και Πληροφορικής.
Το εύρος των θεμάτων είναι περιορισμένο, κυρίως εξαντλείται στο πρώτο, τρί-το και τέταρτο κεφάλαιο της διδακτέας ύλης, με επιδερμικές αναφορές στα άλλα κεφάλαια και με αποτέλεσμα να μην εξετάζονται θεμελιώδεις οικονομι-κές γνώσεις της διδακτέας ύλης.
Η έκταση των θεμάτων είναι τέτοια που δεν δημιουργεί κανένα πρόβλημα, στα χρονικά όρια που υπάρχουν για τους εξεταζόμενους.
Τα θέματα έχουν ορισμένες ασάφειες και ατελείς διατυπώσεις. Πιο συγκεκρι-μένα στο ερώτημα Γ4 «Να χαρακτηριστούν, χωρίς υπολογισμούς, οι συνδυασμοί ποσοτήτων παραγωγής των δύο αγαθών που βρίσκονται ανάμεσα στις δύο κα-μπύλες, σε σχέση με την αρχική και τη νέα Καμπύλη Παραγωγικών Δυνατοτήτων της οικονομίας» δεν αναφέρεται το κριτήριο με βάση το οποίο θα γίνει ο χαρακτηρισμός. Προφανώς εννοούν οι συντάκτες την οικονομική σημασία ως κριτήριο και όχι τη χωροταξική, δηλαδή δεξιά ή αριστερά της ΚΠΔ.
Στο ίδιο ερώτημα, η απάντηση της ΚΕΕ είναι: «Για τους συνδυασμούς που βρί-σκονται ανάμεσα στις δύο καμπύλες ΚΠΔ: σε σχέση με την αρχική είναι ανέφικτοι (βρίσκονται εκτός της ΚΠΔ). Σε σχέση με τη νέα ΚΠΔ είναι εφικτοί- όχι άρι-στοι(βρίσκονται κάτω από την ΚΠΔ)». Επισημαίνουμε ότι η λέξη άριστος προσ-διορίζει ποιοτικά χαρακτηριστικά, ενώ η λέξη μέγιστος προσδιορίζει ποσοτικά και είναι αυτή που χρησιμοποιείται στη θεωρία της ΚΠΔ.
Στο ερώτημα Δ4 «ποια επίδραση θα έχει στην καμπύλη προσφοράς της επιχείρησης καθεμιά από τις παρακάτω μεταβολές; α) αύξηση του εργατικού μισθού. β) βελτίωση της τεχνολογίας παραγωγής», η απάντηση στο α) είναι μετατόπιση της καμπύλης προσφοράς αριστερά και στο β) είναι μετατόπιση της καμπύλης προσφοράς δεξιά. Επομένως δεν είναι απαραίτητη η αιτιολόγηση της μετατόπισης η οποία δίνεται στις ενδεικτικές απαντήσεις της ΚΕΕ, γιατί το ερώτημα δεν τις ζητάει.

ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
Παντελής Τέντες

Από το Υπουργείο Παιδείας ανακοινώνεται ότι με Υπουργική Απόφαση καθορίστηκε το πρόγραμμα των πανελλαδικών εξετάσεων 2018. Για τη σχετική Υπουργική Απόφαση πατήστε εδώ. 

esos.gr

Καθημερινή Ηλεκτρονική Εφημερίδα για την Παιδεία
  • ΤΕΙ Κρήτης Τρεις όρους, συμφώνησαν τα μέλη της Επιτροπής «Γαβρόγλου», κατά τη σημερινή συνεδρίαση στο ΙΤΕ, να περιέχει το Σχέδιο πρότασης που θα ετοιμάσουν για την  πανεπιστημιοποίηση του ΤΕΙ Κρήτης. Πρώτον:Οι τελικές προτάσεις θα ισορροπούν μεταξύ της ανάγκης ύπαρξης μιας σαφούς και ξεκάθαρης αναπτυξιακής προοπτικής Δεύτερον: Η υποχρέωση διατήρησης της εσωτερικής ακαδημαϊκής συνοχής του υπό δημιουργία Ιδρύματος, και τ Τρίτον: Η  διαμόρφωση μιας αρχιτεκτονικής που να επιτρέπει μελλοντικές συνέργειες και

    ...

Πανελλαδικές

Ωρολόγια Προγράμματα

Top
Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώσουμε τον ιστότοπό μας. Συνεχίζοντας τη χρήση αυτού του ιστότοπου, δίνετε τη συγκατάθεσή σας για τη χρήση των cookies. More details…